انواع پروفیل های مختلف

انواع پروفیل های مختلف

در این مقاله می خواهیم به انواع پروفیل های مختلف بپردازیم. همان طور که در مقاله مهم ترین کاربردهای پروفیل نیز گفته شد، پروفیل ها به دو نوع پروفیل ساختمانی و پروفیل صنعتی تقسیم بندی می شوند. پروفیل ساختمانی مثل پروفیل درب و پنجره و پروفیل صنعتی نیز مثل قطعاتی که در صنایع خودروسازی و نظامی و … استفاده می شوند. پروفیل در 4 نوع ساختمانی، کامپوزیتی، آلومینیومی و گالوانیزه وجود دارد که در ادامه این مقاله به توضیح این 4 مورد خواهیم پرداخت. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

پروفیل ساختمانی

پروفیل ساختمانی خود به 3 دسته مختلف تقسیم بندی می شود:

1- پروفیل نورد گرم

2- پروفیل نورد سرد

3- پروفیل مرکب

که در مقاله ای جداگانه به توضیح کامل هر یک از این 3 مورد خواهیم پرداخت.

پروفیل کامپوزیتی

از پروفیل‌ کامپوزیتی بیشتر در مناطقی که آب و هوای شرجی دارند مثل شمال ایران استفاده می شود که احتمال خوردگی در آن تا حد زیادی بالا است. زیرا پروفیل کامپوزیتی از خوردگی جلوگیری می کند و از ساختمان در مقابل زمین لرزه نیز حفاظت می نماید. در مقالات آینده به توضیح جامع تری از این نوع پروفیل ساختمانی خواهیم پرداخت.

پروفیل آلومینیومی

پروفیل آلومینیومی در ساختمان سازی بیشتر برای ساخت در و پنجره مورد استفاده قرار می گیرد. در صنایع نیز برای ساخت قطعات مخلتف صنعتی از پروفیل آلومینیومی استفاده می شود.

پروفیل گالوانیزه

پروفیل گالوانیزه برای افزایش مقاومت درب و پنجره یو پی وی سی استفاده می شود. زیرا پروفیل گالوانیزه از هرز شدگی پیچ ها می تواند جلوگیری کند.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
ارزانترین قیمت پروفیل آهنی

شما همراهان عزیز و گرامی می توانید برای خرید پروفیل یا آگاهی از قیمت انواع پروفیل های مختلف با کارشناسان ما در شرکت صدرا پروفیل تهران تماس بگیرید و ضمن برخورداری از مشاوره رایگان، خرید خود را نیز به صورت تلفنی و غیر حضوری سفارش بدهید. محصول مورد نظر شما در کوتاه ترین تهیه و در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

از طریق شماره تماس زیر با ما در تماس باشید:

87725

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

      خانهخدمات سوالاتتماسارتباط
      87724