تصویب کلیات نسخه جدید طرح جامع فولاد

تصویب کلیات نسخه جدید طرح جامع فولاد

روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اظهار به تصویب کلیات نسخه جدید طرح جامع فولاد نمودند. این طرح در جلسه ای با حضور معاونت های امور معادن و وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح و تصویب شد.

در حقیقت هدف اصلی اجرای این طرح، این بوده که میان زنجیره فولاد از اکتشاف تا تولید شمش توازن برقرار شود. این توازن باعث تامین ذینفعان نیز خواهد شد.

یکی از مهم ترین مزایایی که اجرای این طرح دارد این است که موجب می شود تا سرمایه گذاران بتوانند با به کارگیری همه ظرفیت های قانونی سرمایه گذاری خود را انجام دهند.

«خداداد غریب پور» رییس هیات عامل ایمیدرو در این نشست اعلام کرد مجری طرح جامع فولاد می بایست ظرفیت واحدهای داخلی برای بومی سازی تولیدات ورق فولادی را تعیین کند. زیرا سالانه ورق فولادی در تناژ بالا به کشورمان وارد می شود.

همچنین غریب پور اعلام کرد برای این که طرح های جامع اجرا گردند نیازمند حدود 14 میلیارد یورو سرمایه اولیه هستیم. که البته دولت به این میزان سرمایه ندارد. و باید حتما مشوق هایی برای سرمایه گذاری در این بخش ارائه کند.

در این نشست این موضوع نیز مطرح شد که قیمت صادرات شمش فولاد از قیمت تولید آن با ارزش افزوده کمتر است. و از آن جایی که اکثرا صادرات فولاد به صورت شمش انجام می شود، این موضوع یک ایراد محسوب می گردد. قرار بر این شد که شرکت فولاد تکنیک مبحث توسعه تولید محصولات با ارزش افزوده را پیگیری و بررسی نماید.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
صورتجلسه نشست برگزار شده در دفتر شرکت فولاد مبارکه در تاریخ 17 شهریور 99

از موضوعات مهم دیگری که در این جلسه مطرح شد این بود که تا حد مکان از خام فروشی در حوزه معدن جلوگیری شود و به تکنولوژی و سرمایه گذاری توجه شود.

براساس سند چشم انداز 5 ساله پیش رو، تا سال 1404 شمسی پیش بینی شد در کشور بتوانیم 55 میلیون تن فولاد تولید کنیم که کمتر از نصف این مقدار برای مصارف داخلی کشور و ما بقی برای صادرات به کشورهای خارجی تخصیص پیدا می کند.

تصویب کلیات نسخه جدید طرح جامع فولاد ، دوشنبه 17 شهریور 1399

برای خرید لوله های صنعتی ، خرید پروفیل درب و پنجره و سایر محصولات با کارشناسان ما در شرکت صدرا پروفیل تهران تماس بگیرید.

تلفن تماس: 87725

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 2 =

      خانهخدمات سوالاتتماسارتباط
      87724