آشنایی با پروفیل های آلومینیومی

آشنایی با پروفیل های آلومینیومی

پروفیل انواع مختلفی دارد و به معنای ثابت بودن مقطع در طول مشخص است. مهم ترین و اصلی ترین کاربرد پروفیل آلومینیومی در ساخت درب و پنجره فلزی است. آشنایی با پروفیل های آلومینیومی موضوع بحث این مطلب ماست.

فرایند تولید پروفیل آلومینیوم به این شکل است که اول بیلت را تحت فشار حرارت بالا قرار می دهند. بعد از آن از میان قالب های مخصوص حرکت می دهند. به این ترتیب ماده اولیه تغییر شکل می دهد و به اشکال مورد نظر در می آید. از آن جایی که روی آلومینیوم فشار و حرارت زیادی وارد می شود، ماده اولیه کاملا تغییر شکل می دهد و پروفیل آلومینیوم تولید می شود.

پروفیل هایی که در صنعت استفاده می شوند، بر اساس وزن و سطح مقطع به سه گروه پروفیل سنگین، پروفیل سبک و پروفیل نیمه سنگین تقسیم بندی می شوند.

پروفیل سبک: پروفیل سبک به نیم سازه هایی گفته می شود که از آلومینیوم و آلیاژ های آن ساخته می شود.

پروفیل نیمه سنگین: پروفیل نیمه سنگین به نیم ساخته های فلزی ای گفته می شود که از فولاد های کربنی با سطح مقطع های مختلف ساخته می شود.

پروفیل سنگین: پروفیل سنگین نیم ساخته هایی هستند که سطح مقطع توپری دارند و وزن زیادی هم دارند. تهیه پروفیل های سنگین در 4 مرحله انجام می شود: ابتدا شمش فولادی تهیه می شود. بعد شمش فولادی به منظور نورد کاری تهیه می شود. سپس نوردکاری اجرا می شود. و در نهایت در ابعاد استاندارد برش داده می شود.

در این مقاله به آشنایی با پروفیل های آلومینیومی پرداختیم.

حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید
مهم ترین کاربرد لوله مانیسمان چیست؟

شما مشتریان عزیز و گرامی می توانید برای سفارش و یا خرید محصولات تولید شده در شرکت صدرا پروفیل تهران از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت ما با کارشناسان ما در تماس باشید و محصول مورد نظر خود را در کوتاه ترین زمان تحویل بگیرید.

تهران، خیابان ولی عصر، پایین تر از پارک ساعی، روبه روی پمپ بنزین، ساختمان شهاب، واحد 902 و 906
87724
 فکس 88714008
جاده قدیم قم، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار نگارستان، خیابان آذر، شرکت صدرا
02156233511-13
02156231204 فکس کارخانه
09124409272
09124409272

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هجده =

      خانهخدمات سوالاتتماسارتباط
      87724